چه محتواهایی در یوتیوب کپی رایت میگیرند؟

در یوتیوب، محتوایی که حقوق مالکیت فکری دیگران را نقض کند، می‌تواند کپی رایت بگیرد. این شامل موارد زیر می‌شود:

ویدئوها: ویدئوهایی که بدون مجوز صاحب اثر بارگذاری شده‌اند، می‌توانند کپی رایت بگیرند. این شامل ویدئوهای فیلم‌ها، کلیپ‌ها، آهنگ‌ها، کارتون‌ها و دیگر محتواهای تصویری است.

صداها و موسیقی: استفاده از صداها، موسیقی‌ها، پادکست‌ها یا هر نوع محتوای صوتی دیگر بدون مجوز صاحب اثر می‌تواند کپی رایت را نقض کند.

متن‌ها و نوشته‌ها: برداشت و کپی کردن متن‌ها، مقالات، کتاب‌ها یا سایر محتواهای متنی بدون اجازه نویسنده نیز می‌تواند موجب کپی رایت نقض شود.

تصاویر و طرح‌ها: استفاده از تصاویر، عکس‌ها، تصاویر متحرک، نقاشی‌ها، طرح‌ها و سایر اجزای بصری بدون مجوز صاحب اثر کپی رایت را نقض می‌کند.

محتوای دیگر: همچنین، محتوای دیگری مانند نرم‌افزارها، بازی‌ها، قالب‌ها، اسکریپت‌ها و سایر انواع محتواهای دیجیتال نیز ممکن است مورد کپی رایت قرار بگیرند.

به طور کلی، هر گونه استفاده از محتوایی که حقوق مالکیت فکری دیگران را نقض می‌کند، می‌تواند منجر به درخواست کپی رایت شود و در نتیجه ویدئو حذف شده یا دسترسی به آن محدود شود

انواع کپی رایت در یوتیوب

در یوتیوب، سیاست‌های مربوط به کپی رایت برای حمایت از حقوق مالکیت معنایی و مالکیت فکری افراد و شرکت‌ها و تضمین رعایت این حقوق تعیین شده است. در حالت کلی، یوتیوب از سه نوع کپی رایت استفاده می‌کند:

: سیستم Content ID یک سیستم خودکار است که توسط یوتیوب برای تشخیص و مدیریت محتوایی که حقوق مالکیت فکری دیگران را نقض می‌کند استفاده می‌شود. صاحبان حقوق مالکیت فکری می‌توانند محتوای خود را در سیستم Content ID ثبت کنند و ویدئوهایی که شامل این محتوا باشند را پیدا و مدیریت کنند. محتوای شناسایی شده می‌تواند توسط صاحبان اثر حذف شود، به صورت عمومی قابل مشاهده باشد، یا درآمد حاصل از تبلیغات بر روی آن به صاحب حقوق پرداخت شود.

عتراض به کپی رایت: در صورتی که یک فرد معتقد است که ویدئویی که توسط یک شخص دیگر بارگذاری شده است، به حقوق مالکیت فکری او تجاوز کرده است، می‌تواند اعتراض خود را ارسال کند. در این صورت، صاحب ویدئوی مدعی می‌تواند اعتراض را رد یا قبول کند. اگر اعتراض رد شود، مدعی می‌تواند پرونده را به دادگاه ارجاع دهد.

اعتراض به قطعی کردن ویدئو: در صورتی که ویدئویی به دلایلی مانند کپی رایت یا مالکیت فکری نقض شده است، می‌توان اعتراض خود را ارسال کرده و درخواست حذف ویدئو را داد. در این صورت، ویدئو مذکور از یوتیوب حذف می‌شود و در صورتی که مدعیان مالکیت فکری پرونده را به دادگاه ارجاع دهند، قضایای مربوطه به دادگاه ارجاع می‌شود.

مهم است که بدانید که این توضیحات ممکن است با تغییرات در سیاست‌های یوتیوب تغییر کند و بهتر است جدیدترین سیاست‌ها و قوانین مربوطه را از منابع رسمی یوتیوب بررسی کنید.

فامیکس تامین کننده خدمات

با ارزان ترین قیمت در ایران

چه کسی می تواند ویژگی WhatsApp Disappearing را کنترل نماید؟

چه کسی می تواند ویژگی WhatsApp Disappearing را کنترل نماید؟

هر دو شرکت کننده در چت شخصی یک به یک می توانند این قابلیت پیام محو شونده واتساپ را در…

چگونه می توانیم ویژگی پیام محو شونده در واتساپ را فعال و غیر فعال کنیم؟

چگونه می توانیم ویژگی پیام محو شونده در واتساپ را فعال و غیر فعال کنیم؟

مرحله اول : ابتدا اپلیکیشن واتساپ را باز نمایید، سپس گروه ها و چت هایی که قصد دارید این قابلیت…

چگونه در واتساپ پیام‌ های زمان‌ دار ناپدیدشونده ارسال کنیم؟

چگونه در واتساپ پیام‌ های زمان‌ دار ناپدیدشونده ارسال کنیم؟

معنی disappearing در واتساپ  با پیام محو شونده در واتساپ شناخته می شود. فعال کردن این گزینه پیام‌ها بعد از ۲۴ ساعت،…

بدون دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!