معرفی یوتیوب (یوتیوب چیست ؟)

یوتیوب چیست؟ مطمئنا خیلی از افراد با این سرویس اشتراک گذاری رایگان ویدیو آشنا هستند و این قسمت برای آشنایی بیشتر می باشد. یوتیوب یک سرویس وابسته به غول فناوری گوگل بوده که در سال 2005 بنیان گذاری شده و در حال حاضر به عنوان محبوب ترین شبکه اجتماعی اشتراک گذاری ویدیو که به صورت رایگان، شناخته می شود.

پلتفرم یوتیوب از آغاز عرضه‏ آن در سال 2005 تا به الان، به منبع رسانه‏‌ ای مدرنی تبدیل شده است. در حال حاضر، یوتیوب با بیشتر از 2400 کانال، ویدیو های اشتراکی را به دست یک میلیارد کاربر می ‏‌رساند. بر اساس رتبه بندی الکسا این برنامه در رتبه‏ ی دوم جهانی و ترافیک وب قرار دارد.

برای عضو شدن در سرویس یوتیوب صرفا به یک حساب جیمیل نیاز دارید و بعد از ساخت حساب کاربری جیمیل، می‌توانید برای درآمدزایی، سرگرمی، آموزش و …. آن را به یک کانال تبدیل کنید. زمانی که به یک عضو از شبکه یوتیوب تبدیل می‌شوید، این سرویس یک کانال شخصی را به شما اختصاص می دهد.

چرا کسب درآمد از طریق یوتیوب؟

همان طور که پیش تر هم اشاره شد، یکی از امکانات جذاب و جالب سرویس اشتراک گذاری یوتیوب، درآمد زایی به وسیله آن می باشد. در کشور ما که ارزش دلار آمریکا نسبت به ریال بسیار بالاست، کسب درآمد دلاری بسیار خوشایند و جذاب است و هر کاربری را وسوسه می کند.

برنامه یوتیوب بر اساس بازدید از ویدیو ها و ارائه تبلیغ روی آن ها مبالغی را به عنوان پاداش به تولید کنندگان محتوا اعطا می کند. البته کسب درآمد از یوتیوب به دلیل تحریم ها و مشکلات انتقال ارزی و شبکه بانکی برای کاربران ایرانی کمی دشوار تر است ولی غیر ممکن نیست، چرا که یک سری از وب سایت ها و شرکت ها شرایط نقل و انتقال پول را با اخذ درصدی به عنوان کارمزد فراهم می کنند.

خب حالا مقدار مبلغ پرداختی یوتیوب چقدر است؟ یوتیوب به ازای هر 1000 بازدید از ویدیو ها برای کانال های عمومی بین 2 تا 4 دلار و برای کانال های جذاب و تخصصی بین 4 تا 8 دلار پرداخت می کند. به علاوه یوتیوب معیار دیگری برای پرداخت دارد و آن کشور بازدید کننده می باشد. به طور معمول این برنامه برای بازدید کننده های کشور های اروپایی، امریکا و کانادا مبلغ بیشتری را پرداخت می کند.

برای کسب درآمد از یوتیوب ملزوماتی مورد نیاز می باشد که یکی از آن ها مقوله واچ تایم است. در تعریف واچ تایم باید بگوییم که به مدت زمان تماشا ویدیو های شما در کانال که بر اساس واحد ساعت است، واچ تایم یوتیوب گفته می شود. ناگفته نماند که یکی از مقدمات رسیدن به مرحله مانیتایز شدن (monetization) کانال و درآمد زایی، رسیدن به 4 هزار ساعت واچ تایم است. حالا این که مانیتاز چی هست و چه طور به این مرحله می رسیم در بخش بعدی به آن پرداخته می شود.

مفهوم مانیتایز شدن (Monetuzation)

بخش قابل توجهی از حجم فعالیت هایی که در کانال های یوتیوب انجام می‌ گیرد، برای رسیدن به کسب درآمد دلاری می باشد. کسب درآمد دلاری از برنامه یوتیوب زمانی محقق می شود که کاربران از شرایط و الزامات مربوط به آن آگاه شوند که مهم ترین آن مانیتایز کردن کانال یوتیوب است.

الگوریتم‌ های نرم افزاری یوتیوب به خوبی معین می کنند که چه راهی برای موفقیت بیشتر فرا روی فعالان این شبکه و یوتیوبر ‌ها قرار دارد.

در یک جمله کسب درآمد دلاری از یوتیوب زمانی امکان پذیر می شود که کانال کاربر مانیتایز شده باشد. در شروع فعالیت کانال یوتیوب که هنوز بازدید های ویدیو ها زیاد نیست، به وسیله مانیتایز کردن خواهید توانست به کسب درآمد از همین مقدار اندک بازدید ها بپردازید.

پیش از این که شروع به تولید محتوا و ویدیو برای کانال یوتیوب خود کنید، بهتر است که نخست به مانیتایز کردن آن هم توجه داشته باشید که لازمه آن، اطلاع از قوانین و الگوریتم های نرم افزاری یوتیوب می‌ باشد.

مواردی که در ارتباط با دستورالعمل های مانیتایز کردن یوتیوب وجود دارد عبارتند از: تعداد دنبال کننده ها و بازدید ها. به عبارتی دیگر موقعی می توانید به کسب درآمد از کانال یوتیوب خود و مانیتایز کردن آن بپردازید که حداقل 1000 بازدید کننده و رکورد 4 هزار ساعت مشاهده را در مدت 1 سال داشته باشید.

شرایط مانیتایز کردن برنامه یوتیوب بیان می کند که از همان شروع کار نیاز به یک حساب YouTube AdSense دارید. این حساب همان پلتفرم کسب درآمد گوگل برای محتوا ها است.

در تغییرات جدیدی که یوتیوب داشته و با توجه به برنامه هایش برای حفظ کاربران خود در این برنامه، امتیاز بیشتری را برای تماشا یا همان بازدید محتوا قرار داده است.

به طور جمع بندی باید گفت که در یک جمله برای رسیدن سریع تر به درآمد در یوتیوب، باید یوتیوب یک ایمیل تبریک برای شما بفرستد و اعلام کند که وارد مرحله مانیتایزیشن کانال خود شده اید و مجدداً یادآوری می کنیم که شرط این کار و ورود به این مرحله داشتن حداقل 4 هزار ساعت واچ تایم یوتیوب می باشد.

یکی از راه های افزایش این واچ تایم، خرید آن می باشد. با خرید واچ تایم یوتیوب می توانید زود تر به درآمد برسید و مقدمات مانیتایزیشن را فراهم کنید. چنان چه هدف کسب درآمد از یوتیوب را دارید در مورد خرید واچ تایم یوتیوب درنگ نکنید و می توانید با مراجعه به وب سایت فامیکس ، این خدمت را با کیفیت بالا تهیه کنید.

چرا باید واچ تایم یوتیوب بخریم؟

قبلاً در قوانین یوتیوب برای مانیتایز شدن صرفاً 1000 ساعت واچ تایم کافی بود. ولی در حال حاضر این مقدار به 4 برابر یعنی 4 هزار ساعت رسیده است.

بدیهی است که رسیدن به این حجم از واچ تایم به طور طبیعی سخت و زمان بر می باشد و مدت زمان شما هم فقط 12 ماه یا یک سال می باشد. از این رو و با توجه به موارد گفته شده گزینه خرید واچ تایم یوتیوب را، به انتخاب بهتری بدل می کند.

یکی از بهترین جاهایی که می توانید با خیال آسوده اقدام به خرید واچ تایم یوتیوب کنید وب سایت فامیکس می باشد که در اسرع وقت خدمت درخواستی را به شما ارائه می کند. با خرید واچ تایم یوتیوب از فامیکس در زمانی کوتاه تر کانال خود را مانیتایز کنید و زود تر به درآمد زایی دلاری برسید.

سخن پایانی

سرویس پرمخاطب و محبوب یوتیوب میلیون ها کاربر فعال در دنیا دارد و در هر ساعت هزاران ویدیو بر روی آن به اشتراک گذاشته می شود. از این بستر می توان برای کسب درآمد استفاده کرد و به درآمد زایی دلاری رسید. برای شروع کافی است تا واچ تایم کانال خود را بالا ببرید و در اصطلاح مانیتایز شوید.

برای این کار ما خرید واچ تایم یوتیوب را پیشنهاد کردیم که در مدت زمان کمتری شما را به این نقطه می رساند. کافی است به وب فامیکس مراجعه و با خدمات متنوع آن در این زمینه آشنا شوید و بعد از سفارش دهی در اسرع وقت از آن بهره ببرید.