مراحل اضافه کردن تبلیغ در یوتیوب
برای قرار دادن تبلیغات در یوتیوب ابتدا می بایست یک حساب کاربری گوگل ادوردز (تبلیغ گوگل) ایجاد نمائید و در صورتی که از قبل یک حساب کاربری گوگل ادوردز (AdWords) ایجاد کرده اید، هم اکنون تنها کاری که می بایست انجام دهید، ایجاد یک کمپین تبلیغاتی در google.com/video می باشد.
دومین قدم برای قرار دادن تبلیغات در یوتیوب، برقراری ارتباط بین یوتیوب و ادوردز است. که این کار را می بایست از طریق حساب های مرتبط یوتیوب (YouTube) کامل کنید. در مرحله ی بعد شما می بایست یکسری تنظیمات کلی برای تبلغ خود انجام دهید
در این مرحله از اضافه کردن تبلیغات در یوتیوب شما باید مشخص کنید که می خواهید تبلیغات شما در چه جاهایی دیده شود. مثلا در چه کشورها و مکان های جغرافیایی، و یا در کدام آدرس IP و…پر کردن اطلاعات خواسته شده در این مرحله بسیار مهم است، چرا که به بهتر دیده شدن برند و محصول و خدمات شما کمک خواهد کرد.
در این مرحله از اضافه کردن تبلیغات در یوتیوب شما باید مشخص کنید که می خواهید تبلیغات شما در چه جاهایی دیده شود. مثلا در چه کشورها و مکان های جغرافیایی، و یا در کدام آدرس IP و…پر کردن اطلاعات خواسته شده در این مرحله بسیار مهم است، چرا که به بهتر دیده شدن برند و محصول و خدمات شما کمک خواهد کرد.
حال شما می توانید ویدئوی خود را آپلود نمائید. محتوای ویدئویی که آماده کرده اید را می توانید از طریق حساب کاربری یوتیوب خود آپلود کنید. برای تنظیمات دقیق تر اضافه کردن تبلیغ در یوتیوب می توانید از امکانات موجود در تنظیمات پیشرفته هم بهره مند شوید. به طور مثال شما می توانید زمان نمایش داده شدن محتوای تبلیغاتی خود را در این قسمت مشخص کنید. مثلا مشخص کنید که در چه ساعتی از شبانه روز و یا در کدام روز هفته ویدئو نمایش داده شود. پیشنهاد می شود که زمان نمایش تبلیغات را در زمان هایی که احتمال دیده شدن تبلیغات در یوتیوب بیشتر است، تنظیم کنید. در این قسمت می توانید تنظیمات را برای مورد هدف قرار دادن دستگاه های مختلف انجام دهید. یعنی مشخص کنید که تبلیغات شما بر روی چه دستگاه هایی نشان داده شود. مثلا : کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت، تلفن همراه و…
حالا باید کلمه ی کلیدی مناسبی را انتخاب کنید. این مرحله از اهمیت خاصی برخوردار است. کلمات کلید را می توان توسط ابزارهای مختلف از قبیل : Google Keyword Tool در گوگل جستجو کرد. شما با پیدا کردن کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار خود و نیز مرتبط با محتوای تبلیغاتی تان، به دیده شدن آن تبلیغ توسط کاربر کمک می کنید زیرا با جستجوی کلمات کلید متوجه خواهید شد که کاربران برای دیدن چنین محتواهایی بیشتر چه کلماتی را برای جستجو استفاده می کنند. بنابراین در این قسمت از بهترین ترکیب و مناسب ترین کلمات کلیدی انتخاب کرده و در جای مربوطه تاپ کنید.
به این ترتیب شما تبلیغی را در یوتیوب قرار می دهید و محصول یا خدمت خاصی را تبلیغ می کنید و با انتخاب های درستی که در هر مرحله از مراحی که ذکر شد، انجام می دهید، آمار بازدید از محتواهای شما بالا می رود و این ترافیک سایت شما را افزایش داده و به افزایش فروش شما کمک خواهد کرد.