آموزش سایز پست و ابعاد مناسب استوری، ریلز و ویدیو اینستاگرام

۱- سایز استوری اینستاگرام

استوری‌ها، به صورت تمام صفحه در سایز ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسل به کاربران نمایش داده می‌شوند.

نسبت تصاویر در این بخش باید ۹:۱۶ باشد؛ به این معنا که تصویر حالت مستطیل عمودی خواهد داشت. از نظر حجم، محتواهای این بخش در حالت عکس، باید حداکثر ۴۰ مگابایت و در حالت ویدئو، باید نهایتا ۴ گیگابایت باشند، در غیر این صورت هنگام بارگذاری دچار مشکل خواهید شد. سعی کنید نسبت ابعاد تصویر را بالاتر از مقدار گفته شده در نظر بگیرید تا با مشکل افت کیفیت ناشی از بزرگ‌نمایی مواجه نشوید.

۲- سایز پست اینستاگرام

 پست‌ها می‌توانند در اندازه‌های زیر تولید شوند:
سایز پست‌های اینستاگرام به صورت معمول، ۱۰۸۰*۱۰۸۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۱:۱ است. این پست‌ها حالت مربعی دارند و بیشتر برای انتشار عکس مناسب هستند.
به همین دلیل بهتر است از این ابعاد برای طراحی کاور استفاده کنید. اگر می‌خواهید محتوایتان کم‌حجم‌تر و سبک‌تر باشد، می‌توانید ابعاد را تا ۳۲۰*۳۲۰ هم کاهش دهید. توجه داشته باشید که کمتر شدن نسبت ابعاد، می‌تواند باعث کاهش حجم تصویر شود.

سایز پست مستطیلی (افقی)

یکی دیگر از سایزهای پست اینستاگرام که می‌تواند برای انتشار عکس و ویدئو استفاده شود، سایز ۱۰۸۰*۶۰۸ است. نسبت ابعاد در این حالت ۱.۹۱:۱ است و تصویر حالت مستطیلی دارد.

در این سایز، قسمت بالا و پایین تصویر در حالت پیش‌نمایش حاشیه سفید خواهد داشت. این نوع محتوا نیز در حالت پیش‌نمایش به صورت کامل نمایش داده می‌شود. می‌توانید ارتفاع تصویر(۶۰۸) را در این حالت کمی کاهش یا افزایش دهید. با این حال، سعی کنید عرض آن را در اندازه ۱۰۸۰ نگه دارید تا با افت کیفیت مواجه نشوید.

سایز پست مستطیلی (عمودی)

محتواهای این سایز که به Portrait مشهور هستند، در ابعاد ۱۰۸۰*۱۳۵۰ پیکسل و با نسبت ابعاد ۴:۵ تولید می‌شوند.

در این سایز باید توجه داشته باشید که قسمت کاور، در حالت پیش نمایش به صورت کامل مشخص نیست. به همین علت باید کاور پست‌هایی که با این سایز تولید می‌شوند را کمی کوچک‌تر در نظر بگیرید. راه دیگری که برای طراحی کاور این پست‌ها وجود دارد، این است که بخش‌های مهم محتوا را در قسمت‌های مرکزی قرار دهید. همچنین می‌توانید یک کادر به ابعاد ۱۰۸۰*۱۰۸۰ پیکسل در میان کادر اصلی رسم کنید و کاور را روی آن طراحی کنید.

۳- سایز ریلز و لایو اینستاگرام

محتواهای ویدئویی اینستاگرام مانند Reels و لایو، به صورت تمام صفحه در این پلتفرم نمایش داده می‌شوند. در صورتی که محتوای شما، ابعادی کوچک‌تر از ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسل داشته باشد، حاشیه‌های تصویر خالی خواهند ماند. بهتر است در این نوع محتواها برای جذابیت بیشتر از تمام صفحه استفاده کنید، با این حال اگر قرار است به ویدئوی خود زیرنویس یا متن اضافه کنید، تصویر اصلی را کمی کوچک‌تر در نظر بگیرید تا متن شما خواناتر شود. نسبت ابعاد در این نوع محتوا نیز ۹:۱۶ است و برای حفظ کیفیت، حتما باید رعایت شود.

۴- سایز کاور هایلایت و پروفایل در اینستاگرام

برای تصویر این بخش‌ها، یک قاب دایره‌ای به قطر ۱۵۰ پیکسل در نظر بگیرید. سعی کنید تصویر را به گونه‌ای تنظیم کنید که کمی از حاشیه‌ها فاصله داشته باشد تا بهتر به نظر برسد. استفاده از تصاویر مربعی با نسبت ابعاد ۱:۱ نیز در بیشتر مواقع برای پروفایل و کاور هایلایت مناسب خواهد بود.

۵- اندازه پیش نمایش محتوای اینستاگرام

از آن‌جایی که پیش‌نمایش پست‌ها، به شکل مربع و با نسبت ابعاد ۱:۱ نمایش داده می‌شود، بهتر است این موضوع را در ساخت کاور در نظر بگیرید. خوب است بدانید که محتواهای Reels، در قسمت پیش نمایش بخش اکسپلور اینستا با نسبت ۹:۱۶ به نمایش در می‌آیند و به همین دلیل، ساخت کاور مربعی برای آن‌ها ضرورت ندارد.

فامیکس تامین کننده خدمات

با ارزان ترین قیمت در ایران

آموزش ذخیره کردن استوری‌ها با برنامه

آموزش ذخیره کردن استوری‌ها با برنامه

دانلود استوری های اینستاگرام با کمک برنامه‌های اختصاصی، روش دیگری است که می‌تواند به کمک کاربران در گوشی‌های هوشمند بیاید.…

آموزش دانلود استوری اینستاگرام از طریق سایت‌های آنلاین

آموزش دانلود استوری اینستاگرام از طریق سایت‌های آنلاین

مرورگر موبایل یا کامپیوتر خود را باز کرده و آدرس یکی از وب سایت‌های اشاره شده در قسمت قبل را…

آموزش روش ذخیره و دانلود استوری دیگران در اینستاگرام

آموزش روش ذخیره و دانلود استوری دیگران در اینستاگرام

 ذخیره کردن استوری‌ها با ابزارهای آنلاین Storysaver.net Save-insta.com Igram.io Storiesdown.com استفاده از سایت‌های گفته شده به آسانی امکان‌پذیر است و…

بدون دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!